فلزیاب

Wiki Article

برخی از مدل ها دارای قابلیت تصویر برداری زنده هستند که باعث افزایش قیمت تمام شده دستگاه میشود.

مدارهای تقویت کننده و تشدید کننده سیگنال: این قطعات برای تقویت سیگنال‌های بازتابی از فلزات و افزایش حساسیت دستگاه استفاده می شوند.

این گنج یاب ها، بیشترین استفاده در میان کاربران را دارند که از ۲ کویل جستجو، یکی برای ارسال و یکی برای دریافت سیگنال بهره میبرند، سیم پیچ گیرنده، زمانیکه یک جسم فلزی را شناسایی می کند، میدان مغناطیسی را تغییر می دهد.

اما فلزیاب چطور کار می کند و چگونه تشخیص می دهد که چه چیزی فلز است؟

توضیح واژه فلزیاب در دانشنامه ویکی پدیا: فلزیاب وسیله ای است که برای کشف آثار باستانی ,کشف اجسام فلزی مخفی یا گمشده در زیر زمین یا درون زمین و درون خاک و دیوار و … بکار میرود.

این نوع فلزیاب ها توسط یک دیسک فرستنده در جلو و یک دیسک گیرنده در عقب پشتیبانی میشوند که اغلب به شکل مربع هستند. و گاهی به این نوع فلزیاب انبوه یاب نیز گفته میشود این نام گذاری از آن جهت است که این فلزیاب برای کشف فلزات بزرگ مانند لوله های آب و اجسام بزرگ فلزی استفاده میشود.

بسیاری از دستگاه ها با کویل های مختلف در سایز های مختلف و همچنین باطری های اضافه و هدفون های حرفه ای ارائه میشوند که همه این عوامل سبب افزایش قیمت نهایی دستگاه میشود.

جعبه کنترل حاوی قطعات الکترونیکی فلزیاب است. اینجاست که سیگنال ارسالی تولید می شود و سیگنال دریافتی پردازش شده و به پاسخ های دریافتی در صفحه نمایش به کاوش گر اطلاع می دهد.

بوقی فلزیاب پالسی تصویری - آنتن راداری-اسکنر مگنومتر - یون یاب+ سوپرسنسور

رقابت تیک‌تاک با اینستاگرام شدیدتر می‌شود؛ احتمال عرضه یک اپ جدید برای انتشار تصاویر

این دستگاه ها دارای فناوری های پیشرفته همانند اشعه ایکس برای تشخیص ریزترین ذرات فلزی و میدان های الکترومغناطیسی است که اغلب در تاسیسات تولید و فرآوری برای تشخیص آلاینده های فلزی در محصولات استفاده میشوند.

به دلیل دقت بیشتر در تشخیص فلزات مختلف، دستگاه‌های چندفرکانسه کمتر به تداخلات اشیاء غیرفلزی نظیر سنگ‌ها یا مواد معدنی واکنش نشان می‌دهند.

مقایسه قیمت‌ها: با مشاهده اطلاعات قیمتی از محصولات مختلف و مقایسه آن‌ها، شما می‌توانید بر اساس بودجه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

و همچنین فاقد قدرت تفکیک می باشد. اما به دلایلی مانند کارکرد سخت,دشواربودن تنظیم دستگاه,امکان خطای زیاد, امکان گم کردن هدف موردنظر و خطا در تعیین محل دقیق فلز نسبت به انواع دیگر فلزیاب ها آنطوری که باید مورد استقبال قرار نگرفته است.

Report this wiki page